برنامه لاغری صورت | چگونه به راحتی صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغری صورت

فهرست مطالب

برنامه لاغری صورت چیست و به چند روش انجام می‌شود؟ آیا لاغر کردن صورت روش خانگی دارد؟ کدام ماسک صورت مفید است؟ تمرینات ورزش آن کدامند؟ استرس چه تاثیری بر صورت می‌گذارد؟ در ادامه مقاله به سوالات بالا پاسخ خواهیم داد.

برنامه لاغری صورت: 5 تمرین ورزشی عالی

ورزش صورت

یکی از روش‌های مناسب برای استخوانی شدن صورت، انجام تمرینات ورزشی است. برای انجام تمرینات ورزشی ابتدا باید عضلات صورت خود را گرم کنید. برای این کار صوت‌های «آ»، «ای»، «آی» و«او» را چندین بار تکرار کنید.

تمرین اول

برنامه ورزشی لاغری صورت

بر روی صندلی نشسته و گردن خود را به سمت عقب ببرید. در ادامه لب پایینی خود را به سمت بیرون آورده و 5 تا 10 ثانیه نگه داشته و سپس به داخل ببرید. این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

تمرین دوم در رژیم لاغری صورت

برنامه لاغری صورت رفع غبغب

لبه‌های کناری چانه و گوشه‌های لب را به سمت پایین بکشید، بعد از 3 ثانیه به حالت اول باز گردید. این تمرین را 5 بار انجام دهید. این حرکت برای رفع غبغب بسیار موثر است.

تمرین سوم برای لاغری صورت

برنامه ورزشی صورت با مداد

در ابتدا روی صندلی راحت نشسته و یک مداد در دهان خود قراردهید. سپس با مداد اسم خود و یا کلمه دیگری را روی هوا بنویسید. حتما باید مداد را با لب‌های خود نگه دارید و گرنه اثری نخواهد داشت. حداقل 2 دقیقه این حرکت را انجام دهید. این حرکت را روزانه چندین بار انجام دهید. این ورزش باعث فرم‌دهی به گونه و لب شما می‌شود.

نکته: پس از این حرکت حتما باید درعضلات صورت خود احساس منقبض شدن داشته باشید. اگر اینطور نیست کلمات خود را سخت‌تر و طولانی‌تر کنید.

پیشنهادی : شهریه باشگاه

تمرین چهارم

برنامه لاغری صورت با ورزش

گوش خود را به شانه نزدیک کرده و با دست سر را 10 ثانیه نگه دارید. این تمرین را یک بار به سمت راست و بار دیگر به سمت چپ انجام دهید و سپس همین حرکت را تکرار کنید. این ورزش باعث تقویت عضلات گردن می‌شود.

تمرین پنجم در برنامه لاغری صورت

برنامه ورزشی صورت

روی صندلی راحت بنشینید و لب های خود را روی هم قراردهید. سعی کنید دهان خود را پر باد کرده و هوا را در دهان خود حبس کنید. لپ‌های خود را به حدی به داخل فشار دهید تا زمانی که احساس انقباض ایجاد شود.

برنامه لاغری صورت: ماسک‌ های مخصوص لاغری

ماسک های متفاوتی برای لاغری وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

استفاده از یخ

استفاده از یخ باعث کاهش ورم صورت، بسته شدن منافذ و جمع شدن پوست می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از یخ به طور منظم استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را تجربه کنید.

ماسک لاغری صورت

ماسک صورت سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ باعث بسته شدن منافذ باز و سفت شدن پوست می‌شود. این ماسک از دو عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری شیر، دو قاشق غذاخوری آبلیمو، نصف استکان نعنا و یک قاشق چای خوری عسل تشکیل شده است. این مواد را آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. سپس به آرامی روی پوست صورت خود بمالید. پس از خشک شدن ماسک، پوست خود را بشویید. این ماسک را هفته ای دوبار استفاده کنید.

ماسک خاک رس

ازماسک خاک رس به علت تحریک کلاژن سازی پوست تاثیر زیادی در لاغری صورت دارد. روش تهیه ماسک: دو قاشق خاک رس تصفیه شده را با یک قاشق شیرخشک و چند قطره گلاب مخلوط کنید. آن قدر مخلوط کنید تا به یک خمیر یکدست تبدیل شود.

خمیر را به صورت دایره‌ای روی صورت ماساژ دهید. سپس ماسک را روی صورت بگذارید. 20 دقیقه بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید. تا 2 بار در هفته می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

برنامه لاغری صورت و روش‌ خانگی

همه ما عادات غذایی خاصی در زندگی داریم که باعث چاقی می‌شود. در ادامه این عادات غذایی را بررسی خواهیم داد.

کاهش مصرف قند و نمک

نمک و قند زیاد باعث حبس آب و پف بدن و صورت می‌شود. بنابراین از مصرف نمک زیاد خودداری کنید. بعضی افراد به میزان نمک حساس بوده و بدنشان نفخ می‌کند.

نوشیدن آب

نوشیدن آب

آب باعث و رفع نفخ بدن می‌شود. یک راه ساده و موثر برای کاهش وزن، نوشیدن آب برای آبرسانی به بدن است.

فواید نوشیدن آب:

  1. دفع مواد مضر از بدن
  2. کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری
  3. هیدراته شدن بدن
  4. از بین بردن پف صورت

چای سبز

یکی از مواردی که باعث لاغری می‌شود؛ چای سبز در برنامه لاغری صورت است. لاغری کلی بدن باعث لاغری صورت نیز می‌شود.

روغن زیتون

این روغن جزو روغن‌های مفید بوده که باعث بهبود عملکرد دفع در بدن و در نهایت کاهش وزن می‌شود.

قارچ

قارچ دارای پروتئین ، میزان آب و فیبر بالا است. با مصرف این ماده غذایی متابولیسم بدن بالا رفته و موجب لاغر شدن بدن و در نهایت لاغر شدن صورت می‌شود.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی باعث کاهش اشتها و گرسنگی شده و مصرف مواد غذایی را کاهش می‌آورد.

جو دوسر

این ماده سرشار از فیبر بوده و به دستگاه گوارش بدن کمک می‌کند. جو گرسنگی شما را کنترل کرده و انرژی لازم برای ورزش را به شما می‌دهد.

تاثیر استرس بر صورت

به طور کلی استرس برای سلامت تهدید جدی است. استرس باعث اختلال در سیستم قلبی عروقی، تنفسی، ایمنی، تولید مثل و خواب می‌شود. استرس زیاد در بدن شما منجر به کاهش وزن و خستگی شدید می‌شود که در بیشتر موارد به صورت لاغر شدن صورت ظاهر می‌شود.

 رژیم لاغری صورت

چگونه صورت خود را توپر کنیم؟

بعضی از افراد نظر متفاوتی دارند و به دنبال چاقی و پر شدن صورت خود هستند. چند راهکار برای پر شدن صورت در ادامه آورده ایم.

  • مصرف آووکادو، ماکارانی، جوانه گندم، اسموتی پروتئینی و…
  • انجام تمرینات مخصوص ورزشی
  • استفاد از ماسک‌های خانگی
  • مصرف ویتامین B، A و…

ماساژ مخصوص صورت

سخن آخر

در مقاله بالا برنامه لاغری صورت را برای شما آورده‌ایم. شما با استفاده از توضیحات بالا می‌توانید برنامه غذایی ورزشی متناسب با شرایط خود بچینید. بعد از یک ماه تغییرات قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف 50 هزار تومانی شهریه باشگاه

اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید و تخفیف 50 هزار تومانی دریافت کنید.

کد تخفیف به صورت آنی برای شما ارسال میگردد.