سولاریوم شهرک گلستان

سولاریوم

فهرست مطالب

قبل از بررسی مجموعه سولاریوم در شهرک گلستان به این می‌پردازیم که سولاریوم چیست و علت محبوبیت در روزهای اخیر بین مردم چه چیزی هست؟

در قدیم پوست روشن معیار زیبایی بود اما امروزه رنگ پوست تیره یا برنزه ترند روز جهان است و این باعث محبوبیت سولاریم شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده.

برند زیبایی که پوست‌های برنزه را از طبیعی تا تیره هدف قرار می‌دهد، پوست برنزه را به یک اکسسوری مد تبدیل کرده است. برنزه شدن پوست اگر درست و با توجه به رنگ مو و چشم مردم در نظر گرفته شود، فرد را جذاب می‌کند.

امروزه، در عصر جدید به غیر از روش قدیمی آفتاب گرفتن، راه‌های موثر دیگری برای برنزه شدن پوست وجود دارد از جمله لوسیون‌ها، کرم‌ها یا سولاریوم برنزه، همه روش‌هایی هستند که مردم برای برنزه کردن پوست خود از آن استفاده میکنند.

سولاریوم چیست؟

سولاریوم چیست؟

به طور کلی سولاریوم یک واحد برنزه کننده است که با انتشار اشعه ماوراء بنفش (UV) پوست را برنزه میکند. سولاریوم به عنوان تخت آفتاب، لامپ آفتابی یا تخت برنزه نیز شناخته می‌شود.

تخت‌های برنزه یا سولاریوم در طول سال‌ها محبوبیت خود را بیشتر کرده، زیرا برنزه کردن را آسان می‌کنند. اما قبل از استفاده از سولاریوم، باید با نکات اصلی سولاریوم آشنا شوید و بهترین مرکز سولاریوم شهرک گلستان یا محدوده خودتان را پیدا کنید تا درخشش ایده‌آل خود را به دست آورید.

تخت‌های برنزه کننده از لامپ‌های فلورسنت استفاده می‌کنند که عمدتاً اشعه‌های UVA را با دوزهای پایین‌تر UVB ساطع می‌کنند. اشعه UVA با انتشار پرتوی فرابنفش به عمق پوست نفوذ می کند و به تیره و برنزه شدن پوست بدن کمک میکند. اشعه‌های UVB لایه‌های سلولی سطحی پوست را هدف قرار می‌دهند و می‌توانند آنقدر قوی عمل کنند که باعث آفتاب سوختگی شوند. بنابراین، سولاریوم جایگزین جذابی برای آفتاب گرفتن واقعی با تضمین کاهش احتمال سوختگی است.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، طراحی سولاریوم خالی از ایراد نیست. دلیل ارائه جلسات کوتاه برنزه این است که اشعه سولاریم سه تا شش برابر قوی تر از UVA نور طبیعی خورشید است.

در حالی که بسیاری ممکن است فکر کنند که گذراندن زمان کمتر در سولاریوم در مقابل زمان بیشتر زیر نور خورشید به معنای به حداقل رساندن چشمگیر قرار گرفتن در معرض UVA است، این درست نیست.

در سالن‌های برنزه یا سولاریوم در صورت استفاده صحیح خطرناک نیستند. برعکس، بخش‌های کوچک برنزه کردن، که در سولاریوم به دست می‌آید، جذب ویتامین D بسیار ارزشمند است.

استفاده از سولاریوم یا استودیوهای برنزه کننده بیشتر در مناطقی که آفتاب وجود ندارد یا کمتر استفاده می‌‍شود. بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که چرا تخت‌های برنزه انتخاب شماره یک برای پوستی درخشان و برنزه هست که محبوبیت بسیار بالایی دارد.

سولاریوم آقایان

مزایای سولاریوم شهرک گلستان

هدف اصلی استفاده از سولاریوم برنزه کردن پوست است. بنابراین، برای بررسی مزیت اصلی این روش، بهتر است کارایی آن را بررسی کنید. با توجه به نظرات و بررسی‌های انجام شده در مورد عملکرد دستگاه، عملکرد بهینه سولاریوم برای برنزه کردن پوست ثابت شده است.

پس اگر فکر میکنید با پوست برنزه بهتر به نظر میرسید و برای این کار میخواهید اقدام کنید استفاده از این دستگاه می‌تواند راه حلی باشد. اکثر افراد مجبورند زمان زیادی را زیر نور آفتاب بگذرانند و از مواد مختلفی برای رنگ گرفتن پوست خود استفاده کنند. دستگاه سولاریوم، فرد را از چنین مواردی نجات می‌دهد و راه آسان و کوتاه مدتی را فراهم می‌کند.

دستگاه سولاریوم که نور خورشید را شبیه‌سازی می‌کند، فرآیند برنزه شدن را با کارایی بیشتری انجام می‌دهد. دیگر نیاز نیست منتظر روزهای آفتابی برای برنزه کردن باشید.

با وجود اینکه خیابان ها پر از برف است، داخل این دستگاه خوب و گرم است. این هوای آفتابی فقط منتظر شماست تا برنزه شوید.

استفاده از سولاریوم تاثیر بسزایی در کاهش دردهای عضلانی و حتی اسکلتی بدن دارد. ولی چطور این ممکن است؟

محیط داخلی سولاریوم به دلیل تابش پرتوهای فرابنفش UVA و UVB گرمای دلپذیری دارد. این گرما نفوذ راحتی به بافت پوست دارد. در واقع دلیل کاهش انواع درد ذکر شده ، نفوذ گرما به بافت‌های بدن است.

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی در شهرک گلستان تهران

عوارض سولاریم

متخصصین پوست معتقدند که در بعضی موارد این روش یعنی برنزه کردن با سولاریوم می‌تواند مشکلاتی مانند سرطان پوست ایجاد کند یا خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. علاوه بر این، اگر به مراکز معتبر سولاریوم تخصصی در این زمینه مراجعه نکنید، با عوارضی مانند قرمزی پوست، پیری زودرس پوست، سوختگی پوست در درجات مختلف، افزایش چین و چروک پوست، آسیب به عروق خونی و اختلال مواجه خواهید شد. از سیستم ایمنی بدن ، آسیب به چشم و … را همراه خود داشته باشد. 

دستگاه پیشرفته سولاریم در شهرک گلستان

اقدامات لازم برای استفاده از سولاریوم شهرک گلستان

قبل از استفاده از سولاریوم باید نکاتی را رعایت کنید تا دربرابر آسیب های حتمالی پوستتان جلوگیری کنید.

آماده سازی

نتایج خوب در سولاریوم مواقعی حاصل میشود که از هر لحاظ پوست خود را آماده کرده باشید. اگر پوست خشک یا کثیف باشد، پرتوی فرابنفش نمیتواند نتیجه دلخواه‌تان را حاصل کند و به خوبی پوست را برنزه کند. بنابراین قبل از رفتن به سولاریوم حتما دوش بگیرید و پوست خود را لایه برداری کنید. همچنین انواع آرایش، لوسیون، عطر و غیره را به خوبی پاکسازی کنید. در طول سولار بدن، نباید چنین محصولاتی روی پوست وجود داشته باشد و یک سری نکات وجود دارد که باید در حین سولار بدن رعایت کنید. در ادامه مقاله آنها را نام میبریم:

لباس مناسب بپوشید

اکثرا روی تخت‌های برنزه کننده لباس‌های شنا یا لباس زیر پوشیده میشود و یکسری از افراد هم چیزی نمیپوشند. لباسی که برای برنزه کردن می‌پوشید تاثیر مستقیم بر برنزه شدن شما دارد. به عنوان مثال، اگر لباس شنا بپوشید، قسمت‌های خاصی از بدن برنزه نمی‌شود. اگر دوست دارید تمام بدنتان یک رنگ باشد، نباید روی تخت آفتابی چیزی بپوشید. اما باید نقاط حساس بدن را بپوشانید تا سوخته و آسیب نبینند.

اندام های حساس

بجز بیکینی و سینه، اندام‌های دیگری نیز وجود دارد که باید در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شوند. از آنجایی که پرتوهای UV ساطع شده از لامپ‌های خورشیدی ممکن است سلامت چشم‌ها را به خطر بیندازد، باید از عینک‌های مخصوص استفاده کنید. و همینطور لازم است از یک بالم لب با SPF بر روی لب‌های خود استفاده کنید. زیرا اشعه ماوراء بنفش پوست حساس و نازک لب را می‌سوزاند که بسیار دردناک است. اگر کاور، ژلیش یا کاشت ناخن دارید، باید از محافظ ناخن نیز استفاده کنید تا ناخن‌ها آسیب نبینند.

لوسیون‌ها و روغن‌های برنزه کننده مخصوص سولاریوم

لوسیون‌ها و روغن‌های برنزه کننده مخصوص سولاریوم

آفتاب گرفتن و سلاریوم باعث خشکی پوست می‌شود، بخاطر همین تامین رطوبت پوست بسیار امر مهمی است. همچنین استفاده از لوسیون‌های مخصوص سولاریوم توصیه می‌شود. این اقلام علاوه بر مرطوب کنندگی می‌توانند پوست را سریعتر برنزه کنند و رنگ تیره پوست را برای مدت بیشتری حفظ کنند. هنگام خرید لوسیون برنزه کننده، مطمئن شوید که محصول فاقد SPF است. در غیر این صورت از تاثیر اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند.

درباره باشگاه بدنسازی آکو بیشتر بدانید.

زمان اصولی سولاریوم

تخت‌های برنزه از اشعه ماوراء بنفش برای برنزه شدن استفاده می‌کنند، باید مراقب باشید که پوست شما چه مدت در معرض آن قرار دارد. پوست خود را بشناسید و بدن خود را بیش از حد لازم در معرض اشعه UV قرار ندهید. البته اکثر تخت‌های آفتابگیر دارای محدودیت زمانی خودکار هستند، اما شما نباید از این حد استفاده کنید. اگر پوست خود را برای مدت طولانی در معرض پرتو ماوراء بنفش قرار دهید، در معرض خطر آفتاب سوختگی قرار خواهید گرفت. این حادثه نه تنها دردناک و ناراحت کننده است. همچنین سلامت پوست را به خطر می‌اندازد.

وضعیت صحیح بدن را حفظ کنید

وقتی که روی تخت آفتاب هستید، باید طوری بخوابید که تمام قسمت‌های بدن (به غیر از اندام‌های حساس) به یک اندازه در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرند. برای این کار توصیه می‌شود به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را کمی خم کنید. اگر پاهای خود را صاف نگه دارید، ممکن است پشت ران و ساق پا به خوبی برنزه نشوند. همچنین اجازه ندهید بازوهایتان به پهلوهایتان برخورد کند و دستانتان را روی شکمتان نگذارید. توصیه می‌شود هر چند دقیقه یکبار دست‌ها را بالای سر قرار دهید تا اطراف زیر بغل نیز برنزه شود. همچنین، به نوبت یک یا دو دقیقه به پهلو دراز بکشید تا یکنواخت تغییر رنگ دهید.

به طور کلی از نکات زیر برای سولاریوم پیروی کنید

  • زیورآلات و جواهرات در تخت سولار استفاده نکنید، ممکن است داغ شوند و رد سفید روی بدن ایجاد کنند.
  • از مواد آرایشی استفاده نکنید، زیرا در مقابل اشعه ماوراء بنفش واکنش نشان میدهند.
  • از محافظ چشم مناسب استفاده کنید، انتشار پرتوی فرابنفش باعث آسیب دیدگی چشم میشود.
  • از لوسیون و روغن‌های برنزه کننده مخصوص سولاریوم استفاده کنید، این کار باعث تسریع در کار میشود و رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین میکند.
  • برای محافظت از پوست حتما از توصیه‌های متخصص در سولاریوم پیروی کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن لب از بالم لب استفاده کنید.

 

نوع پوست خود را بشناسید|سولاریوم شهرک گلستان

بر اساس رنگ تصویر نوع پوست خود را تشخیص دهید.

این رنگ پوست کم برنزه می شود یا اصلاً برنزه نمی‌شود

افرادی که اغلب پوست روشن، چشمان آبی، کک و مک، پوست بدون مو و سفید دارند، به راحتی و به شدت می‌سوزند و پوستشان قرمز میشود.

 

معمولاً به راحتی می‌سوزد

افرادی با پوست روشن همراه با (سوزش) کم کم برنزه می شود.

 

در حد متوسط ​​می‌سوزد

به طور متوسط ​​برنزه می‌شود. پوست متوسط ​​قفقازی، سفید رنگ نشده.

 

حداقل سوزش

هر بار به راحتی و بالاتر از حد متوسط ​​برنزه می‌شود. افرادی که پوست قهوه ای روشن، موهای قهوه ای تیره، چشمان تیره، پوست سفید یا قهوه ای روشن دارند .

 

به ندرت می‌سوزد

به راحتی و قابل توجهی برنزه می‌شود. افراد با پوست قهوه ای.

 

به شدت برنزه می‌شود و هرگز نمی‌سوزد

افرادی که پوست سیاه دارند.

 

 

فیلم قبل و بعد سولاریوم

 

یکی از بهترین مراکز سولاریوم شهرک گلستان، به جرئت باشگاه آکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف 50 هزار تومانی شهریه باشگاه

اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید و تخفیف 50 هزار تومانی دریافت کنید.

کد تخفیف به صورت آنی برای شما ارسال میگردد.